Când deții un business, este esențial să apelezi la toate mijloacele posibile pentru a te face cunoscut. Un business, pentru a avea succes, are nevoie de clienți, iar pentru asta, este necesar ca business-ul să devină cunoscut în rândul consumatorilor. Există diverse metode prin care îți poți promova business-ul, iar una dintre acestea include utilizarea unui totem publicitar.
Introducere despre totem
Ce este un totem? Căutând totem definiție vei descoperi că un totem publicitar este un semn publicitar stradal, o construcție independentă, de sine stătătoare, realizată din structură metalică, cu talpă de susținere sau fixată în beton. Un totem publicitar este caracterizat de verticalitate și eleganță și poate avea diferite forme și dimensiuni. Totemurile publicitare pot fi cu fețe vacumate, curbe sau drepte, poate avea diverse înălțimi și lățimi, iar forma geometrică poate varia de la paralelipiped la prismă triunghiulară, trapezoidală, conică, rectangulară sau forme neregulate. La exterior, un totem publicitar este „îmbrăcat” în diverse materiale, precum plexiglas, policarbonat, alucobond, stiplex, polyplan, lemn sau dibond.
Totemul publicitar de interior poate fi utilizat pentru a semnaliza sau evidenția standurile expoziționale din interiorul clădirilor, în interiorul centrelor comerciale, în zonele de așteptare și lobby-uri.
Totemul publicitar de exterior poate fi utilizat pentru a amplifica vizibilitatea punctelor de lucru ale diverselor companii, precum restaurante, hoteluri, pensiuni, clădiri de birouri, supermarketuri, bănci, spitale, farmacii, baze sportive și altele.
De asemenea, poți opta pentru un totem luminos sau unul neluminat, în funcție de preferințele și necesitățile tale. Iluminarea unui totem publicitar se poate face cu tuburi fluorescente (neon) sau cu LED-uri. Totemurile publicitare pot avea diverse tipuri de iluminări, precum: iluminare din interior, iluminare indirectă și iluminare tip halou.
Totemul publicitar este un element de semnalistică stradală și scopul său este de a semnaliza și informa consumatorii. Este un element elegant și impunător, care dă valoare locației în care este amplasat. Totemurile publicitare sunt caracterizate de verticalitate și pot avea diverse mărimi, grosimi și forme.
Tehnologiile utilizate pentru confecționarea totemurilor publicitare sunt: vopsire în câmp electrostatic, frezare și routare CNC, sudură în gaz protector, tăiere laser, print digital, laminare și altele.
Finisajul unui totem publicitar poate fi realizat din diverse materiale. În acest sens, se alege materialul în funcție de rezistența dorită. Poți opta pentru un totem publicitar personalizat în funcție de grafica pe care o alegi. În general, este recomandată utilizarea unui totem publicitar în locurile unde spațiul stradal este aproape inexistent sau unde există o distanță mare între zonele de trafic rutier sau pietonal. De exemplu, poți folosi un totem benzinărie. Alte totemuri publicitare se utilizează în exterior de către hoteluri, clădiri de birouri. În interior, un totem publicitar se utilizează în sedii de firme, bănci, hoteluri, restaurante, showroom-uri, spitale și altele.
Totemurile publicitare sunt folosite în special pentru: restaurante, hoteluri, pensiuni, benzinării, clădiri de birouri, farmacii, supermarketuri, baze sportive, bănci și showroom-uri.
Sistemul unui totem publicitar
Totemul publicitar cuprinde:
- Acesta are rolul de contragreutate și susținere a construcției și poate fi subteran sau suprateran. În general, este realizat din beton armat cu oțet beton și integrează și piesele de legătură cu restul totemului: plăci de bază, tije filetate și altele.
- Structura internă. Reprezintă scheletul de susținere a construcției și are rol de fixare pentru elementele de acoperire (carcasă) și pentru instalația de iluminat. În general, structura internă este alcătuită din profile de oțel tip țeavă rotundă, rectangulară, profile „U”, „I” sau „H”, sudate și tratate anticoroziv.
- Instalația internă de iluminare. Aceasta poate fi reprezentată de tuburi de neon, module și sau benzi LED, TGS și altele. Întrucât cablurile de alimentare sunt branșate încă din faza montajului postamentului, acestea sunt mascate.
- Carcasa sau suprafața vizibilă. Aceasta poate avea diverse secțiuni și forme, întrucât este personalizată în funcție de cerințele clientului. În general, carcasa este realizată din materiale rezistente sau inerte din punct de vedere chimic și fizic la intemperii și variații de temperatură.
- Acesta poate fi obținut cu ajutorul autocolantului translucent, laminat, decupaje și inserții pe carcasă, litere 2D sau 3D aplicate pe carcasă și altele.
Totem publicitar – clasificare
Există diverse criterii de clasificare a totemurilor publicitare, după cum urmează:
- După iluminare:
- Totem publicitar neluminos;
- Totem luminat LED (bandă sau module);
- Totem luminat cu neoane.
- După materialele utilizate:
- Totem publicitar din alucobond/dibond;
- Totem publicitar din plexiglas;
- Totem publicitar din policarbonat.
- În funcție de amplasare:
- Totem publicitar exterior;
- Totem publicitar interior.
- În funcție de înălțime:
- Totem publicitar scund;
- Totem publicitar înalt.
Principalele caracteristici ale unui totem publicitar sunt:
- Dimensiune la specificațiile exacte ale clientului
- Diferite materiale printabile, în funcție de locația interioară sau exterioară și a duratei de expunere
- Imagini printate, în relief sau gravate
- Totem luminos dublă față sau o singură față
- Structură din aluminiu extrudat modular, eliptic sau standard
- Configurație dinamică a unei imagini unice sau a unei imagini multiple
Cum te ajută un totem publicitar să fii mai vizibil?
Este momentul să îți transformi sau îmbunătățești strategia de promovare, dar nu ai decis încă exact ce vrei să folosești. Ei bine, cea mai bună alegere ar fi utilizarea unui totem publicitar, poate chiar a unui totem luminos. Totemul publicitar reprezintă o formă modernă, futuristă de publicitate, care are un impact neașteptat asupra consumatorilor. Probabil te întrebi cum poate un totem publicitar să fie atât de eficient, ce este ceea ce îl face atât de popular în zilele noastre. Dincolo de modernitatea sa, un totem publicitar este eficient întrucât atrage atenția.
Conform unui studiu din 2013, a reieșit că 63% dintre adulți consideră că signalistica digitală, precum totemurile publicitare, atrage atenția. Un totem publicitar reprezintă un punct focal care atrage privirile și cu care consumatorii pot interacționa. Totemul publicitar poate fi amplasat în locații evidente, atât în exterior, cât și în interior. S-a dovedit că totemul publicitar sporește profilul brandului de business, face publicitatea mai captivantă și, astfel, determină un răspuns crescut în comparație cu metodele de publicitate „tradiționale”.
Date interesante despre totemul publicitar
- Publicul consumatorilor consideră că totemurile publicitare sunt metode unice de afișaj publicitar, în comparație cu orice altă formă de publicitate.
- 62% dintre adulți își amintesc reclamele afișate pe signalistica digitală, în comparație cu reclamele afișate pe panouri (billboard-uri), în reviste sau în ziare.
- În medie, consumatorii afirmă că observă signalistică de tip totem publicitar în șase locații diferite de-a lungul săptămânii, ceea ce înseamnă că atenția lor este interceptată în locații diferite.
- 58% dintre consumatori consideră că afișajele publicitare digitale sunt mai originale decât orice alte forme actuale de publicitate.
- 48% dintre consumatori consideră afișajele publicitare digitale ca fiind „distractive”.
- 44% dintre consumatori spun că signalistica digitală de tip totem publicitar le reține atenția mai mult decât panourile și reclamele de pe internet.
De ce să alegi un totem publicitar pentru afacerea ta?
În zilele noastre, piețele de afaceri sunt din ce în ce mai competitive, iar publicitatea digitală este într-o continuă evoluție, într-un ritm alert. De aceea, orice companie caută să găsească metode prin care să fie cel puțin la nivelul competitorilor, dacă nu chiar să îi depășească.
Signalistica de tip totem publicitar a devenit parte a acestui avans rapid, întrucât companiile adoptă signalistica digitală la un nivel cu totul nou. Signalistica digitală de tip totem publicitar oferă o soluție elegantă și stilată pentru cerințele de publicitate exterioară și interioară (outdoor and indoor). Este ușor să instalezi și să întreții un totem publicitar, dar poate fi și o metodă de cost eficient de publicitate pe termen lung.
Avantajele unui totem publicitar
Un totem publicitar are numeroase avantaje, care pot fi categorisite în funcție de diverși factori, după cum urmează:
- Avantaje publicitare
Publicitatea digitală revigorează și crește impulsul în campaniile de marketing. Un totem publicitar îți accentuează publicitatea pentru:
- Oferte promoționale
- Produse sau servicii
- Brandul business-ului tău
- În scop informativ
Signalistica totemurilor digitale oferă soluția perfectă pentru a comunica informația și pot fi utilizate ca puncte informative. Această metodă este în special utilă în:
- Stații de transport
- Baze sportive
- Galerii de artă
- Avantaje practice
În primul rând, avantajul unui totem publicitar sau totem luminos este acela că are vizibilitate 24/24 de ore. Astfel, îți asigură publicitate permanentă, fără a fi nevoit să plătești suplimentar, în afara costului inițial al realizării unui astfel de totem.
În loc să fie fixate pe un perete sau afișate din tavan, aceste unități de afișare unice pot fi înșurubate în podea, pot fi amplasate în interior sau în exterior, ocupând o poziție primară în zone în care sunt cel mai probabil să obțină un impact maxim. Ele pot fi poziționate strategic în avantajul tău pentru a obține cele mai bune rezultate posibile în termeni de interacțiune și implicare.
În plus, este ușor să modifici ceea ce este afișat pe ecran. Modificarea unui panou, de exemplu, necesită forță de muncă și consumă mult timp. Încărcarea conținutului pe un ecran digital se poate face utilizând o cartelă de memorie și permite afișarea aproape instantanee.
Costurile pe termen lung ale publicității în format digital sunt, de asemenea, favorabile în comparație cu alte platforme de publicitate. Afișajele publicitare digitale nu sunt restricționate de constrângerile de timp; în timp ce costurile de publicitate TV, de exemplu, se extind la sume enorme, care permit doar o scurtă perioadă de publicitate.
Fi diferit cu totemul tău, ca să poți ieși în evidență!
Diverse tipuri de totemuri publicitare
- Totemuri volumetrice
Totemurile volumetrice luminoase pot avea diferite cote de gabarit, iar în funcție de opțiunea clientului, pot avea diferite forme și culori. Ele pot fi personalizate cu stiplex colorat în masă decupat cu laser, alucobond decupat pe CNC, autocolant printat sau caterat, sau litere volumetrice. Un totem luminos beneficiază de o iluminare eficientă, economică și fiabilă. Este prevăzut cu senzor de lumină sau cu timer.
- Totemuri de intrare în localități
Acestea se realizează și se montează la intrarea și ieșirea din localitate. Pot fi luminoase sau neluminoase. Inscripționarea lor se realizează cu autocolante colorate în masă, autocolante printate și laminate, stiplex decupat cu laser, alucobond decupat pe CNC și litere volumetrice. În general, aceste totemuri au o înălțime medie între 3 și 5 metri, iar montajul lor este realizat cu buloane prinse în beton.
- Totemuri pentru primării
În general, totemurile pentru primării au o înălțime medie între 4 și 6 metri, sunt impozante și este necesar ca ele să conțină anumite elemente specifice de semnalistică. Totemurile pentru primării sunt realizate din alucobond decupat pe CNC și pot fi luminoase sau neluminoase. Inscripționarea acestor totemuri se realizează cu volumetrie.
- Totemuri sedii firmă
Un totem publicitar pentru sediu firmă are caracteristici specifice, în funcție de cerințele clientului. Așadar, dacă ai o firmă și îți dorești să o promovezi prin intermediul unui totem publicitar, poți opta pentru forma și dimensiunea dorită. În general, totemurile pentru sedii de firmă au o înălțime medie între 4 și 8 metri. Acestea pot fi configurate casetat în funcție de preferințele beneficiarului. Pentru un totem luminos pentru sediu firmă, iluminarea se realizează exclusiv cu LED-uri, pentru a asigura o iluminare uniformă și economică.
- Totemuri afișare combustibili
Totemurile de afișare combustibili sunt necesare pentru orice stație de benzinărie. Sunt proiectate astfel încât să funcționeze 24/24 ore. Înălțimea ideală a unui totem de afișare combustibili este între 4 și 6 metri. Matricele de LED-uri utilizate pentru aceste totemuri pot avea dimensiuni și culori diferite, în funcție de preferințele beneficiarului.
- Totemuri direcționare
Aceste totemuri au scopul de a direcționa clienții spre un anumit obiectiv. Totemurile de direcționare au o înălțime medie de 4-6 metri și pot fi luminoase sau neluminoase. În cazul totemurilor de direcționare luminoase, sunt utilizate instalații module LED cu aprindere automată noapte-zi.
- Totemuri magazine
Așa cum se deduce și din denumire, aceste totemuri sunt ideale pentru marketuri, supermarketuri, mall-uri și alte astfel de spații comerciale. Totemurile pentru magazine sunt vizibile în special traficului auto și celui pietonal și au un foarte mare impact în vizibilitatea stradală. Înălțimea medie a unui totem publicitar pentru magazin este între 4 și 12 metri. Totemul pentru magazin poate fi luminos, neluminos sau iluminat indirect.
Instalare totem publicitar la locație
Depinzând de totemul necesar nevoii dumneavoastră de înălțime, pentru cele înalte sunt necesar utilaj de tip macara.
Graphtec a avut o campanie de instalare toteme in România, unde a atins un timp record de 35 de ore lucrătoare în total pentru producție și montaj.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=16DJV6TDE2c[/embedyt]
De ce să alegi Graphtec pentru totemul tău?
Graphtec realizează de peste 20 de ani producție In-House pentru toteme personalizate la comandă. Oferim servicii all-in-one de consultanță, design, proiectare, producție și instalare la locație.
Poți alege Graphtec pentru ca noi să adaugăm valoare brandului tău. Pentru ca firma ta să câștige!
Ne poți urmări pe facebook aici.