Rafturile de magazin reprezintă cea mai populară soluție de depozitare și expunere produse în spații comerciale. Este versatilă fiindcă oferă funcționalitate dar are posibilitatea de a avea și design. Există sisteme de prindere modulare, pe perete, suspendat si pot fi din diverse materiale: lemn, metal, plastic sticlă. Soluțiile de rafturi magazin pot varia de la economic până la premium, unde materialele, design-ul și calitatea sunt factorii de diferențiere.
Care sunt tipurile de rafturi magazin?
Sunt multe cuvinte care pot încadra același produs sub nume diferit, noi oferim cele mai comune nume din punctul de vedere al folosirii lor.
Raft POSM
Rafturile POP/POS/POSM au scopul de a servi drept un punct de vânzare, este foarte comun în supermarket-uri. Cei din departamentele de marketing au condiții și ergonomie standard la zonele de expunere, zonele de depozitare, zonele de interacțiune și cele de reclamă. POSM-ul este o soluție de marketing foarte apreciată fiindcă are target principal vânzarea și maximizarea brand awerness-ului.
Se integrează suprafețe de reclamă cu print, ecran cu promoții, semnalistică, toate elementele realizează o compoziție vizuala și pot atrage atenția cumpărătorilor.
Rafturi Magazin Alimentar – POSM
Mobilier comercial tip raft
Se poate realiza un corp de mobilier comercial de orice forma care aduce rafturi de expunere produse, funcționalitatea dar și design-ul poate aduce beneficii pentru vânzător.
Rafturi magazin mobilier comercial
Gondola Magazin cu rafturi
Ai auzit de gondole magazin, dar nu știi ce sunt? Rafturi tip gondolă se referă la un sistem de rafturi montat pe podea, care utilizează rafturi cu console care se extind pe una sau pe ambele părți ale unui spate rigid vertical. Se folosesc gondole magazin în special în comerțul cu amănuntul, deoarece sunt ușor de montat și reconfigurat. Gondola este des întâlnită la duty free-uri dar și la cosmetice, având o înălțime redusă se poate orienta consumatorul cu ușurință în magazin. Gondola cu rafturi oferă mult spațiu de depozitare, expunere dar și zone de reclamă. Multe din gondole au polițele detașabile și pot fi mutate în alte poziții.
Despre rafturi tip gondolă se spune că sunt „stilul cu șipci” al rafturilor. Au următoarele caracteristici:
- includ o bordură sau o placă solidă;
- nu utilizează patru stâlpi, câte unul în fiecare colț, așa cum fac alte tipuri de rafturi;
- toate piesele sunt metalice, cu excepția plăcii solide;
- puntea de bază este plată;
- în general, au secțiuni late de 4 metri;
- sunt construite ca unități de perete sau insulă.
Numeroși comercianți aleg să folosească gondole magazin din cauză că sunt versatile, rezistente și pot fi utilizate într-o varietate nemărginită de aranjamente. Poți utiliza gondole magazin în aproape orice mediu, datorită flexibilității lor care îți permite personalizarea. De asemenea, întrucât este ușor să reconfigurezi aceste gondole magazin, ele îți permit utilizarea într-o varietate de configurații, pentru a putea afișa elemente de orice dimensiune și tip.
Sistemele de rafturi gondolă sunt compuse din oricare dintre elementele următoare:
Unitate independentă de rafturi
Unitatea independentă de rafturi stă pe podea, pe o punte de bază solidă. Puntea de bază este divizată printr-un perete vertical din oțel, care asigură suportul pentru rafturi de pe ambele părți ale unității. Piesa de suport este fie lăsată în starea sa originală, fie poate fi instalată suportul de pegboard; aceasta îți permite să afișezi produsele așa cum îți dorești. Unitățile individuale pot fi lăsate ca unități independente sau pot fi asamblate împreună cu alte unități pentru a crea un afișaj mare.
Unitatea de perete
Unitatea de perete este similară cu unitatea de rafturi cu gondolă dublă față-verso, dar are rafturi numai pe o parte, pentru ca unitatea să poată fi așezată pe un perete.
Terminalul
Terminalul gondolei poate fi utilizat împreună cu unitățile de rafturi ale unei gondole magazin, pentru a oferi o versatilitate mai mare și a putea afișa produse care se cumpără din impuls. Terminalul este, în general, instalat la capătul culoarului, pentru a beneficia de vizibilitate optimă și pentru a profita de tendința clienților de a cumpăra din impuls.
Iată care sunt beneficiile unei gondole magazin:
- Instalare rapidă, oriunde. Avantajul unei gondole magazin este că îți permite să creezi noi configurații de rafturi, în funcție de necesități și îți oferă flexibilitatea afișării produselor.
- Rafturi reconfigurabile și ajustabile. Îți permite modificarea dimensiunii și poziției rafturilor.
- Nu este necesară utilizarea stâlpilor, întrucât aceste rafturi tip gondolă sunt stabilizate prin atașarea lor la peretele din spatele unității. Acest lucru permite o bună afișare a produselor și o vizibilitate crescută a acestora.
- Găsești rafturi tip gondolă de diferite înălțimi, pentru a satisface nevoile specifice fiecărui spațiu.
- Îți permite să reconfigurezi spațiul din magazinul tău oricând dorești. Astfel, nu se irosește spațiul podelei.
- Găsești gondole magazin în diverse stiluri și culori, astfel că le poți alege să fie potrivite decorului tău.
- Reprezintă o investiție pe termen lung, datorită calității rezistente a construcției. În plus, datorită versatilității acestor gondole magazin, nu va mai fi necesar să cumperi alte tipuri de rafturi mulți ani.
Rafturi Magazin Gondola Cosmetice
Sistemul Slatwall pentru rafturi
Slatwall este o opțiune ideală pentru mobilarea magazinului. Slatwall este un material de construcție caracterizat prin caneluri orizontale, cunoscute și sub denumirea de șipci, care se găsesc într-o varietate de forme, variind de la panouri de perete la corpuri de iluminat. Acestea sunt utilizate împreună cu atașamentele cum ar fi dulăpioarele și rafturile care se cuplează ușor în lamele. Asta înseamnă că poți actualiza un slatwall în câteva minute, fără nicio unealtă.
Acest tip de afișare, cunoscut sub denumirea de slatwall, este extrem de popular în rândul comercianților, datorită beneficiilor pe care le are:
- Are o durată de viață lungă, este greu de distrus și poate ține marfă mai grea decât alte tipuri de mobilier.
- Deși prețul nu este tocmai mic, un slatwall este versatil și are numeroase întrebuințări.
- Aspect personalizat. Un slatwall este disponibil într-o varietate de finisaje, dimensiuni, forme și tipuri de atașare, dar poți să îi creezi și un aspect personalizat, în funcție de nevoile afacerii tale.
- Un slatwall poate fi utilizat pentru o mare varietate de scoputi.
- Ușor de instalat.
Alegerea unui slatwall
Cu doar câteva excepții, există două lucruri pe care toate panourile slatwall le au în comun: sunt realizate din fibră de sticlă și au niște șipci. În afara acestor caracteristici, acest tip de mobilier comercial are o varietate infinită de caracteristici și diferențe.
Materialul
Cele mai multe slatwall sunt fabricate din fibre de densitate medie (MDF), cunoscute pentru prețul lor economic și pentru un raport impresionant de rezistență la greutate. Unii producători creează plăci hibride MDF sau folosesc alte materiale precum PVC pentru plăcile lor.
Finisajul
Selecția disponibilă de finisaje și laminate pentru slatwall a crescut exponențial de-a lungul anilor, oferind clienților opțiuni diverse pentru a găsi un afișaj care să se potrivească personalității și bugetului magazinului lor.
- Nefinisat/vopsea: Aceste panouri pot fi afișate ca atare sau vopsite pentru a se potrivi decorului magazinului. Preț: scăzut.
- Melamină: De asemenea, cunoscută sub numele de laminat de joasă presiune (LPL), acest finisaj oferă un aspect high-end, la un preț accesibil. Nu este necesară vopsirea sau finisarea. Disponibil în culori solide sau cereale de lemn. Prețuri: intermediare.
- Furnir din lemn natural: Aceste plăci pot fi vândute nefinisate sau acoperite cu email, lac sau baiț. Cele mai comune stiluri sunt mesteacăn, cireș, mahon și stejar. Prețuri: variază.
- Laminat de înaltă presiune: Acest finisaj este cel mai greu și rezistent disponibil. Spre deosebire de alte finisaje, laminatul de înaltă presiune (HPL) este produs într-o mare varietate de culori și este recomandat pentru cei care necesită un aspect specific culorii. Prețuri: ridicate.
Spațiere canelară
O caracteristică importantă a unui slatwall este canelarea. Spațierea canelară este măsurată din centrul unei caneluri până la centrul următoarei caneluri. O spațiere canelară redusă permite existența mai multor caneluri utilizabile și spațiului mai larg de afișare, în timp ce o spațiere crescută oferă mai multă putere.
Așadar un slatwall este versatil, durabil și ușor de utilizat, motiv pentru care este unul dintre modurile de afișare preferate.
Insula cu rafturi
Insula comercială de vânzare deseori are nevoie de zone cu rafturi de depozitare și rafturi pentru expunere produse.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=0Ka7UcCdJw0[/embedyt]
Rafturi modulare magazin
Aceste rafturi de magazin pot fi modulare cu scopul de a oferi opțiunea de a putea scoate și introduce aceste polițe în orice poziție (verticală/diagonală/orizontală) sau a putea monta schimba poziția modulelor.
Panoul Slatwall este un sistem de prindere și scoatere a polițelor des întâlnită în retail, se pot alege diverse cârlige, sisteme de agățare dar se pot alege și multe materiale care pot acomoda estetica poliței.
Modularitatea există atunci când mai multe module pot fi mutate și creează un întreg bine realizat.
Raft Modular Executiv – Graphtec Shop
Rafturi magazin îmbrăcăminte, încălțăminte, retail
Dacă ai un magazin de haine, trebuie să știi că, în general, pentru afișarea produselor de acest tip, se utilizează sisteme modulare de repoziționare a polițelor. În general, layout-ul magazinului se schimbă odată cu schimbarea campaniei, care are loc aproximativ la 1-3 luni. Configurația se schimbă pentru a exista o acomodare la noile cerințe ale produselor aduse.
Diferența dintre un magazin de haine și alte industrii este că în acest tip de industrie, cel mai mare factor de vânzare îl reprezintă experiența consumatorului. De aceea, este necesar să apelezi la toate tacticile posibile, pentru a le oferi clienților tăi o experiență excelentă. Iar pentru asta, trebuie să utilizezi diverse rafturi magazin. Alături de metodele de agățare utilizate, este important să apelezi și la câteva rafturi magazin haine pentru a expune produsele tale.
Există diverse tipuri de rafturi magazin haine. În general, găsești rafturi magazin haine sub formă circulară, formă de S, rafturi cu trei fețe și numeroase alte configurații. De asemenea, există rafturi magazin haine confecționate din diverse materiale, de la crom la lemn. Alături de obișnuitele rafturi magazin haine, este necesar să pui câteva rafturi pe perete, de asemenea. Acestea pot fi realizate din lemn sau metal, în funcție de preferințe.
Rafturi magazin haine – metal, lemn sau oțel?
Rafturi din metal
Numeroase magazine utilizează rafturi magazin confecționate din metal, deoarece acestea sunt accesibile ca preț, rezistente, ușor de instalat, ușor de menținut curate și ușor de ajustat pentru a se potrivi diverselor tipuri și dimensiuni de marfă. Rafturile de metal pot avea un suport de perete, pe care pot fi agățate cârlige, umerașe, tăvi, dulăpioare și coșuri.
Rafturi din lemn
Acestea sunt cele mai potrivite rafturi magazin haine, întrucât îi oferă magazinului un aspect unic și finisat. În plus, pot fi găsite atât gata confecționate, cât și să fie realizate la comandă, personalizate în funcție de necesități și preferințe.Rafturile din lemn diferă în funcție de tipul de lemn utilizat – stejarul și arțarul sunt alegeri populare și există o varietate de finisaje care pot fi aplicate.
Rafturi din oțel
Rafturile din oțel sunt o opțiune de încredere și robustă. Are numeroase utilizări pentru magazine. Sunt rezistente și pot ține pe o perioadă îndelungată. Iată câteva locuri în care pot fi utile:
- Când ai un inventar numeros, rafturile din oțel sunt alegerea ideală. În plus, aceste rafturi magazin sunt versatile și disponibile în diverse dimensiuni.
- Rafturile din oțel pot susține marfă mare și grea. Aceste rafturi magazin sunt disponibile într-o varietate de forme și dimensiuni.
- Afișarea produselor. Acest tip de rafturi magazin este durabil și eficient ca și cost pentru a afișa marfa magazinului.
Alegerea tipului de rafturi magazin haine depinde de magazinul tău, de clienți și de preferințe. Rafturile din lemn pot crea o atmosferă mai caldă, mai potrivită pentru un magazin de haine, în timp ce rafturile din metal sau oțel sunt mai potrivite magazinelor auto, de exemplu. Așadar, ține cont de toate aceste detalii atunci când ești în căutarea celor mai potrivite rafturi magazin haine.
In general la îmbrăcăminte, încălțăminte sau retail se folosesc sisteme modulare de repoziționare a polițelor. Datorită schimbării de campanie la 1-3 luni, este necesară schimbarea layout-ului magazinului. De aceea se schimbă configurația pentru a acomoda cerințe noi în funcție de produsele noi.
Diferența de restul industriilor este ca în retail, experiența consumatorului este cel mai mare factor de vânzare, datorită segmentului mare de piață, dar și a nivelului mare competiție, vânzătorii se asigură sa aplice cele mai noi tendințe pentru a oferi o experiență unică utilizatorilor săi.
Amenajare Magazin mobilier retail
În zona magazinelor de îmbrăcăminte sunt diverse tipuri de metode de expunere datorită produselor care au diverse mărimi, exista mai multe metode de agățare.
Iluminarea este importantă pentru a putea atrage oferi o vizibilitate bună a articolelor afișate.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=bfEHzVUgujs[/embedyt]
În retail se folosesc diverse metode de a se diferenția de restul magazinelor, având ca tactică folosirea celor 5 simțurilor ale omului:
- Văzul: fiind un simț important, culorile polițelor, nuanța, finisajul lor pot asocia brandul cu o firmă care reprezintă calitate, mainstream, inovativ și multe alte atribute. Pentru a putea face ceva diferit este necesar îmbinarea unui design care sa ofere funcționalitate dar să și atragă atenția cumpărătorului.
- Auzul: De la sunetul care il auzi când ridici produsul pana la muzica ambientală, toate sunt importante fiind caracteristici care psihologic au impact pe consumator.
- Mirosul: Parfumant, mirosul mobilei, a pielii, toate detaliile pot aduce o senzație bună sau rea în funcție de cat de mult s-a ocupat cel care a amenajat locul.
- Gustul: oferirea unor dulciuri, băuturi aduc emoții și pot aduce un plus de concentrare a cumpărătorului când cumpără.
- Atingerea: Suprafețe tactile, integrare cu componentă digitala touchscreen, toți sunt factori care oferă cea mai bună conexiune cu consumatorul.
Rafturi metalice modulare executate la comandă pentru încălțăminte
Rafturi țigări
Rafturile de țigări sunt unice în piață, datorita complexității sale, caracteristicelor tehnice și scopul utilizării lor.
Orice raft are nevoie de sistem special de afișare a pachetelor de tutun, sunt folosite pushere în care se pot încărca in rănduri intre 6 pana la 20 de pachete de țigări în funcție de adâncimea pusherului. Acest pusher are un arc metalic care împinge pachetele cu scopul de a avea mereu în față aliniat produsul. Aceste rânduri de pachete sunt împărțite cu dividere, ele se montează între cu scopul de a separa modelele de pachete. Exista mai multe sisteme de împingere pachete, unele pachete pot fi poziționate vertical dar și orizontal în funcție de cerință / obiectiv.
Pe lângă ergonomia de a scoate și introduce pachete mai este zona de branding, unde creativitatea intervine, dar și cercetarea de piață, manualul de brand și multe criterii. Zonele de branding, expunere produse, campanii și reclamă, fiind toate discutate în departamente până se ajunge la o soluție ideala pentru consumatorul ales.
Iluminarea cu LED-uri, folosirea display-urilor pentru reclame video sunt o altă necesitate de incorporare în aceste produse, fiind ca scop transmiterea de informații dar și atragerea clientelei.
Există mai multe tipologii de rafturi de țigări:
- Checkout: sunt așezate pe tejgheaua caseriei de magazin și reprezintă un corp care cu multe rafturi. În general aceste checkout-uri au forme rotunde și au una sau mai multe uși, pot fi drepte sau deschise cu un sistem de rolă cu
- Dispenser: reprezintă un corp care distribuie produse, în cazul tutunului distribuie pachete de țigări. Practic orice raft de țigări poate fi denumit dispenser, excluzând corpurile realizate din lemn sau cele agabaritice.
- Overhead: overheadul reprezintă corpul care se montează deasupra capului, în general se montează pe tavan și este plasat la caserie, economisind spațiu. In general acest overhead-uri au nevoie de calcule de rezistență la proiectare și nu pot fi montate pe orice tavan, intrucât are doar un picior de prindere.
- Raft mobilier: este reprezentat când este un corp agabaritic care servește cea mai mare capacitate dintre toate de afișare și depozitare a țigărilor. În general are o formă paralelipedică, dar se realizează butaforii pentru a rotunji forma.
- POSM: este un display, cu capacitate redusă de țigări, rolul ei este de a scoate brandul în evidență, fiind mai des folosita în industria de HoReKa.
Raft POSM țigări
Din ce sunt făcute rafturile de magazin?
Există multe materiale din care se pot face partial sau total la rafturi de magazin ele pot fi făcute din elemente:
- Rafturi Metalice: Otel Laminat, Aluminiu, Cupru, Alamă care pot fi vopsite lichid sau electrostatic sau lasate natur cu lăcuire.
- Rafturi Lemn: Lemn masiv, PAL sau MDF melaminat, MDF furniruit, MDF vopsit.
- Rafturi Sticlă: cu folie de securizare, sticla anti-impact.
- Rafturi Plastic: Acrilic, PETG, PMMA, HIPS, Bond.
Materialele pot fi intercalate și se pot combina, de exemplu rafturi metalice cu rafturi lemn pentru un design diferit. Fiecare textura, finisaj, culoare aduce o notă în plus de contrast.
Ce industrii folosesc rafturi de magazin?
Cea mai populară industrie rămâne retail-ul datorita cercetării și evoluării a spațiului de retail din ziua de azi, mereu se găsesc noi metode pentru a îmbunătăți experiența de magazin.
- Retail (Îmbrăcăminte,încălțăminte)
- Horeka (Hotel, Restaurant, Cafenea)
- Alimentar (Dulciuri, Condimente, Alimente)
- Benzinării
- Cosmetice (Magazine Make-up, Saloane de înfrumusețare)
- Tutun
De ce ai nevoie de rafturi de magazin?
- Evidențierea produselor
- Aranjarea ordonată a produselor expuse
- Depozitarea articolelor
- Valoare adăugată magazinului prin limbajul de design
- Atragerea clienților prin aranjament atractiv a produselor/servicilor oferite.
Am nevoie de rafturi magazin la comanda, ce am de făcut?
Pentru a putea realiza rafturi pentru magazinul tău este necesar un concept de design reprezentat prin simulare 3D/2D și un desen tehnic cu dimensiuni de gabarit.
Dacă nu ai concept de design sau desen tehnic, noi oferim aceste servicii pentru clienții noștri.
Alegerea materialelor se face pe parcursul proiectului unde ne poți vizita showroom-ul și poți vedea produse realizate de noi și te poți uita in mostrarele de material.
După aprobarea conceptului cu materialele alese, se poate începe producția de rafturi.
Dacă ai nevoie de montaj, noi putem asigura toate măsurile necesare ca tu să îți vezi magazinul finalizat cu succes.
Ne poți contacta pentru orice produs ai nevoie la magazinul tău. E-mail: hello@graphtec.ro
Vreau rafturi de magazin imediat, de unde cumpăr?
Poti intra pe magazinul nostru online, unde avem design si proiectare facuta original Graphtec. Datorită experienței acumulate de peste 20 de ani am realizat produsele cu semnătura Graphtec.
Intră aici pentru a vedea rafturi magazin pe Graphtec SHOP.
De ce să aleg compania Graphtec?
Graphtec este lider in producția de mobilier comercial și POSM pe piața românească, dar și pe cea internațională, având peste 40 de mii de produse unice livrate în peste 25 de țări.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=pdNodHfp8FU[/embedyt]
Cauți mobilier magazin la comandă?
Poți afla mai multe în articolul despre mobilier comercial.
Urmărește-ne pe Facebook de aici.