Noutati

Istoria productiei publicitare

Una dintre primele metodele cunoscute de publicitate a fost un display outdoor, defapt un ochi pictat prins pe un perete. Arheologii au descoperit multe dintre aceste semne, în special în ruinele Romei antice și Pompei. Reclama exterioara găsita în Roma a fost o ofertă pentru o proprietate de inchiriat, iar cel găsit în Pompei atragea atentia calatorilor asupra unei taverne situata intr-un alt oras..

Mai tarziu, in timpurile Medievale cea mai populara forma de publicitate era “ town criers “ (o persoană angajată pentru a face anunțuri publice pe străzile sau piata orașului), angajati de comercianti sa aduca laude marfii lor.

Anunțurile imprimate nu au jucat un rol important, până la inventarea tiparului Johannes Gutenberg din 1445.Dupa inventarea acestei imprimante, comerciantii tipareau pliante mici pentru a face publicitate produselor lor, acestea fiind distribuite trecatorilor si folosite ca si postere la fel de bine.Aceasta forma de publicitate a fost utilizata foarte mult timp si inca este utilizata si astazi .

In ceea ce priveste tehnica si volumul, publicitatea a facut cele mai mari progrese in USA.În vremurile de început, națiunea a fost subdezvoltata și a avut o lipsă de sisteme de transport și de comunicații transcontinentale. De aceea, promovarea la nivel national a fost impracticabila.Dar producătorii inteligenti au avut ideea de a ajunge la consumatori direct prin intermediul cataloagelor.Primul catalog de comanda prin posta a aparut la inceputul anilor 1870.

” Un catalog de comandă prin poștă este o publicație care conține o listă de marfuri generale de la o societate”

Noua eră de publicitate a început în anii 1880 și a venit cu noi metode de fabricație.Produsele putea fi trimise atunci pe intregul continent cu trenul.Produsele de larg consum cel mai des promovate la acel moment erau medicamente de brevet(autorizate) pentru că drogurile erau (și încă sunt) produse foarte profitabile, prin urmare, bugetul de marketing pentru ei este foarte mare. In 1893 mai mult de jumătate din peste o sută de mărci cheltuiau mai mult de cincizeci de mii de dolari anual pe publicitate si au fost producători de medicamente de brevet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *